۱- همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید حداقل spf ۳۰ .اشعه ماورای بنفش  خورشید که به وسیله کرم های ضدآفتاب از پوست شما دور می شود باعث چروکیدگی زیاد پوست شما میگردد.
۲-از کرمهای های مرطوب کننده با رطوبت بالا استفاده کنیم. تابش نور خورشید و در معرض قرار گرفتن اشعه و همچنین افزایش سن باعث از دست دادن تدریجی آب درون سلولی پلکها می گردد که با مصرف کرم های مرطوب كننده قابل جبران است .
۳- ترک سیگار :مواد سمی داخل دود سیگار بر روی پوست و اطراف چشم می‌نشیند و باعث تخریب لایه های سلولی پوست و چروکیدگی آن میگردد.
۵ -بر روی صورت نخوابید: فشار وارده بر روی پوست در افرادی که عادت دارند به صورت دمر بخوابند در طول زمان باعث چروک شدن پوست اطراف چشم میگردد.
۶-  از عینک آفتابی استفاده کنید: عینک آفتابی با دفع اشعه ماورای بنفش مانع آثار مخرب اشعه بر روی پوست شما می‌گردد. سعی کنید عینک آفتابی حتی الامکان  بزرگ باشد و نواحی اطراف چشم تا ابرو و روی گونه‌ها را فرا بگیرد.
۷ -بخندید: صورت خندان باعث کشیدگی روی عضلات و پوست اطراف چشم میشود ،بر خلاف صورت های غمناک و اخم کرده که چروکهای اطراف چشم و پیشانی را زیاد میکند.
۸ -ویتامین های AوE و آنتی اکسیدان ها که در میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شوند نقش بسیار زیادی از جلو گیری از  پیر شدن آنها ایفا می‌کند . از مصرف آنها غافل نباشیم.
۹ -اگر عینک طبی به شما تجویز شده است و چشمها ضعیف است به طور کامل استفاده کنید . وقتی چشم شما ضعیف است و عینک نمی زنید پلکها برای دید بهتر به صورت اتوماتیک جمع می گردد و پوست اطراف پلک با فشار بر هم به تدریج باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و پیشانی شما می گردد.

۱۰-در صورتی که چشم شما ضعیف است و تمایل به استفاده از عینک آفتابی دارید میتوانید عینک آفتابی با مشخصات شماره چشم خود را از مرکز اپتومتری و بینایی سنجی صدف تهیه بفرمایید این عینک ها به صورت سفارشی در دسترس است و کاملاً با مشخصات چشم شما شامل مقدار ضعیفی ،مقدار آستیگماتیسم و رنگ دلخواه خودتان و ضد اشعه uv استاندارد ویا صورت پولاروید قابل سفارش است.

مرکز بینایی سنجی و اپتومتری صدف آماده ارائه خدمات و کالای استاندارد عینک آفتابی وطبی و معاینه کامل چشم و بینایی همه روزه از ساعت 17 الی 21 در خدمت شماست